سما
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ سما
آرشیو وبلاگ
      اعتقادی (بنام خدا آزادی وبلاکهای ((طتنجیه )) برای خداست و بهیچ حزب وگروهی وابسته نیست . سما .)
آغاز امامت یعنی چه؟ نویسنده: سما - یکشنبه ٦ دی ۱۳٩٤

                                 بسم الله الرحمن الرحیم

   « روزنهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان علیه السلام نیست»    

درفرهنگ اهل بیت عصمت وطهارت سلام الله علیهم اجمعین وا‍‍‍ژه ای بنام آغاز امامت برای هیچ امامی پیدا نمیشود 


                         بسم الله الرحمن الرحیم

   « روزنهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان علیه السلام نیست»    

درفرهنگ اهل بیت عصمت وطهارت سلام الله علیهم اجمعین وا‍‍‍ژه ای بنام آغاز امامت برای هیچ امامی پیدا نمیشود بااینکه کهن ترین فرهنگ ها فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارتست علیهم السلام چرا که« فر»یعنی شکوه و«هنگ» یعنی گروه ، ودر برابر شوکت و جلالت گروهی چون اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین برای هیچ گروهی شوکت وجلالتی  باقی نمی ماند تنها در جهان شوکت محمد وآل محمد پاینده و جاوید است - «حتى لا یبقى ملک‏ مقرب‏ و لا نبى‏ مرسل و لا صدیق و لا شهید و لا عالم و لا جاهل و لا دنی و لا فاضل و لا مؤمن صالح و لا فاجر طالح و لا جبار عنید و لا شیطان مرید و لا خلق فیما بین ذلک شهید الا عر فهم جلالة امرکم و عظم خطرکم و کبر شأنکم و تمام نورکم و صدق مقاعدکم و ثبات مقامکم و شرف محلکم و منزلتکم عنده و کرامتکم علیه و خاصتکم لدیه و قرب منزلتکم منه»- پس اهل بیت عصمت وطهارت جایگاهی دارند که حتی تمام فرشتگان مقرب وپیامبران مرسل و راستگویان و شهیدان و دانشمندان وبی دانش ها و فروما یگان و اهل فضیلت وصلح جویان مومن و فاجران مفسد ودشمنان ستمگر و شیاطین سرکش وهمه آفریده هایی که در میان اینها هستند خداوند بهمه وهمه بزرگی امر این بزرگواران وجلالت شأن آنها را وتمامیت نورشان را وپایداری وشرافت جایگاهشان را و منزلتشان را نزد خداوند و گرامیداشت خداوند از آنهارا و ویژه گیهایی را که نزد خداوند دارند ونزدیکی آنها را بخداوند شناسانیده ویا می شناساند پس چون امر محمد وآل محمد علیهم السلام چنین است درحقیقت نه نبوت  را فرض آغازیست ونه امامتشان  را چنانکه در احتجاج طبرسی است که پیامبرفرموده اند نُبِّئْتُ وَ آدَمُ‏ بَیْنَ‏ الرُّوحِ وَ الْجَسَد یعنی من وقتی که هنوز حضرت آدم بین جان وتن (خلق میشد )پیامبر بودم ودرکتاب کشف الغمة ج 1  امیر المومنین هم فرموده اند: َ، أَلَا إِنِّی عَبْدُ اللَّهِ وَ أَخُو رَسُولِهِ، وَ صَدِیقُهُ الْأَوَّلُ، قَدْ صَدَّقْتُهُ وَ آدَمُ‏ بَیْنَ‏ الرُّوحِ وَ الْجَسَدِ، یعنی ای بنده خدا آگاه باش که من برادر پیامبر خدا بودم واولین دوست او بودم در هنگامی که حضرت آدم میان روح و جسد (آفریده) میشد پس بعضی از کسانی که دیدگاه معرفتشان ازعرصه حکومتهای ظاهر دنیا تجاوز نکرده و یَعْلَمُونَ ظاهِراً مِنَ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غافِلُونَ‏ (روم 7) واز زندگى دنیا، ظاهرى را می بینند، و حال آنکه ازامور آخرت غافلند. امر امامان معصوم علیهم السلام  را مانند پادشاهی دولتهای باطل وساسانیان وهخامنشه وامثال آنها گمان کرده اند که با فوت پادشاه تاج گزاری ولیعهد میشد وشاید آنها هم بلا فاصله یعنی روز بعد از مرگ پادشاه تاج گزاری نمیکردند یک فاصله قبلی یا بعدی در میان بوده است پس بنگریم که با کدام صفت انسانی می سازد که در خانه امام حسن عسکری علیه السلام روز بعد از وفات آن امام معصوم جشن شادی تاج گزاری بعنوان آغاز امامت یا سلطنت امام زمان علیه السلام گرفته باشند وحال آنکه ما معتقدیم باینکه امامت امام زمان علیه السلام مانند امامت پدر واجداد بزرگوارشان علیهم السلام ابدی وازلیست ، آغاز و پایان برایش معنا ندارد یعنی آغاز امامت امامی پایان امامت دیگری باشد نعوذ بالله پس اگر آغاز معنا داشت باید روز بعد از وفات حضرت امیر علیه السلام رابرای امام حسن مجتبی علیه السلام تبریک می گفتند وقطعا چنین نسبتی جسارت بساحت مقدس امامانست ونعوذ بالله بایستی روزبعد وفات امام حسن مجتبی را بامام حسین علیه السلام تبریک می گفتند والعیاذ بالله باید روز بعد عاشورا را بامام چهارم تبریک می گفتند واین حرکت بزرگترین جسارت بسید الشهداء علیه السلام میشد پس هرگز بنا براین استحسان روز بعد از شهادت هیچ امامی را روز جشن یا تبریک جهت آغاز امامت امام بعد ندانسته اند وگرنه در رجعت هم روز بعد از شهادت امام زمان علیه السلام روز جشن آغاز امامت امام حسین علیه السلام می شد پس تنها غدیر خم بود که در زنده بودن خود حضرت پیامبرصلی الله علیه وآله جانشینی علی بن ابیطالب علیه السلام با دستان مبارک شخص رسول خدا صلی الله علیه وآله معرفی وابلاغ شد نه اینکه قبلا شایستکی نبوده وحالا شایسته شده چنانکه در روایتی گذشت وهمچنین درقرآن و روایات متواتر ثابت شده پس وصایت وولایت وامامت ابدیت داشته فقط در هجده ذیحجه بمردم ابلاغ شد وآن روزعید غدیر نامیده شد پس اگر اعتراض شود باینکه موقعیت وجایگاه دنیوی امام زمان علیه السلام قبل از وفات پدر بزرگوارش چه بوده است وبهمین ترتیب در هر امامی تا زمان رسول خدا صلی الله علیه وآله عرض میشود که در حدیث معروف نورانیت امیرالمومنین علیه السلام بسلمان وابوذر فرمودند : یا سلمان و یا جندب، و کان محمد الناطق، و أنا الصامت، و لا بد فی کل زمان من صامت‏ و ناطق‏ یعنی ای سلمان وای ابوذر حضرت محمد صلی الله علیه وآله ناطق بودند و من صامت و بناچار باید در هر زمانی امامی صامت باشد وامامی ناطق باشد پس با استفاده از فرمایشات بزرگان روشن است که امروز حجة الحسن المهدی عجل الله تعالی فرجه ناطقند یعنی بوسیله رکن رابع ایمان از پس  پرده غیبت کار می کنند ومعنای وحدت ناطق این جاست (و معنای رکن رابع را در مقاله ای آورده ایم) وچون امامان زنده ومرده ندارند وپس از امام زمان عجل الله فرجه امام حسین رجعت خواهند کرد امام حسین علیه السلام امام صامت می باشند بهمین ترتیب تا قیامت امامان معصوم صامت وناطق خواهند بود. وصلی الله علی محمد وآله  . 

         

  

 

  نظرات ()
مطالب اخیر تراحم وپیشی گرفتن در حرم تراحم وپیشی گرفتن در حرم ابزار جادوگران تفسیر گوشی قضاوت کانال طتنجیه ماجرای طلوع وغروب طلسم ترجمه جامع الاحکام کاذب ضلالت
کلمات کلیدی وبلاگ