سما
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ سما
آرشیو وبلاگ
      اعتقادی (بنام خدا آزادی وبلاکهای ((طتنجیه )) برای خداست و بهیچ حزب وگروهی وابسته نیست . سما .)
آزادی نویسنده: سما - پنجشنبه ٤ اسفند ۱۳٩٠

 

                                   بسم الله الرحمن الرحیم

 

      آزادی چیست ؟

لطفا ادامه مطلب راکلیک کنید

  


 

آزادی و بلاکهای طتنجیه برای خداست وبهیچ حزب و

 

گروهی وابستگی ندارد

 

کاش ما انسانهای گرفتار تعریفی از آزادی نمی کردیم زیرا ما بشرهای گرفتار اشراف برآزادی نداریم تا بتوانیم آنرا تعریف کنیم هر قومی برای آزادی تفسیر ومعنائی وقیود و اصطلاحاتی برگزیده اتد  پس «کاش آزادی راآزاد می گذاشتند وتعریف نمی کردند » گفته شده بیش از دویست تعریف برای آزادی شده است بلکه تصورمی شود که به پای آزادی بیشمار پا بند اسارت بسته اند اما هیچکدام آزادی نیست آزاد تر از آزادی آزاد است ویاء نسبت راهم از پای آزادی باید باز کرد شاید بتوان قدری باو نزدیک شد اکنون آزاد هم اسم مصدر است پس هنوز مصدرش روشن نشده تا درباره سرچشمه آزادی ازطریق الفاظ فکر شود اما مصدر یعنی جائی که آزادی از آنجا آمده وصادر گردیده او لازم وقاصر ومتعدی دارد آزاد شدن وآزاد نمودن وقبل از این راکه فعل باشد یعنی هنگام صدور آزادی راکسی درک نمی کند مگر کسی که توانسته از زمان بگذرد زیراکه :     

زمان را عادت دیرینه این است       ** * **      که با آزادگان دایم بکین است

عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع یَقُولُ إِنَّ الْحُرَّ حُرٌّ عَلَى جَمِیعِ أَحْوَالِهِ إِنْ نَابَتْهُ نَائِبَةٌ صَبَرَ لَهَا وَ إِنْ تَدَاکَّتْ عَلَیْهِ الْمَصَائِبُ لَمْ تَکْسِرْهُ وَ إِنْ أُسِرَ وَ قُهِرَ وَ اسْتُبْدِلَ بِالْیُسْرِ عُسْراً کَمَا کَانَ یُوسُفُ الصِّدِّیقُ الْأَمِینُ ص لَمْ یَضْرُرْ حُرِّیَّتَهُ أَنِ اسْتُعْبِدَ وَ قُهِرَ وَ أُسِرَ وَ لَمْ تَضْرُرْهُ ظُلْمَةُ الْجُبِّ وَ وَحْشَتُهُ وَ مَا نَالَهُ أَنْ مَنَّ اللَّهُ عَلَیْهِ فَجَعَلَ الْجَبَّارَ الْعَاتِیَ لَهُ عَبْداً بَعْدَ إِذْ کَانَ لَهُ مَالِکاً فَأَرْسَلَهُ وَ رَحِمَ بِهِ أُمَّةً وَ کَذَلِکَ الصَّبْرُ یُعَقِّبُ خَیْراً فَاصْبِرُوا وَ وَطِّنُوا أَنْفُسَکُمْ عَلَى الصَّبْرِ تُوجَرُوا

ابو بصیر گوید شنیدم امام صادق علیه السّلام میفرمود:همانا آزاد مرد در همه احوالش آزاد است اگر یک  گرفتارى برایش پیش آید، برای آن شکیبائی بخرج دهد،و اگر گرفتاریها بر اوهجوم آورد ، او را شکسته نکند، اگر چه اسیر شود و مغلوب گردد و سختى جایگزین آسایشش شود، چنان که یوسف صدیق امین صلوات اللَّه علیه را بردگى و مغلوبیت و اسارت زیان نبخشید، و تاریکى و ترس چاه و آنچه بر سرش آمد زیان براو وارد نکرد تا خدا بر او منت گذارد وپادشاه ستمگر سرکش را بنده او کرد، بعد از آنکه مالک او بود، خدا او را برسالت فرستاد و بسبب او بامتى رحم کرد، صبر این چنین است، و خیر در پى دارد، پس شکیبا باشید و جان بشکیبائى دهید تا پاداش بینید.

پس معلوم شد که حضرت یوسف آزاد بود وآزادی او رامردم زمانش نمی دیدند وآزادی معنا وتعریفی برتر از درک مردم دارد او قداستی بقداست یوسف وامثال اودارد که لایمسه الا المطهرون وما هم وبلاکهایمان رامنسوب بآزادگان نمودیم شاید مورد عنایتشان قرار گیریمبنا براین سعی ما این است که تا جائی که اندیشه ما یاری کند و بلاک های طتنجیه از هر جهت آزاد وبرای خدا باشد و تبلیغ های سرابی و تقاضای عضوشدن و درخواست جدی درنظر دادن ازکسی و امثال اینها درآن درج نشود و با عنایت آیه شریفه إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً یعنی ما راه را بانسان نشان دادیم ، خواه شاکر وپذیرا باشد وخواه ناسپاس‏ باشد ونپذیرد وبلاکهای طتنجیه تا وقتی خدا بخواهد مستدام باشد .

اما اینکه در ابتدا نوشته شد ما انسانهای گرفتار همگان نوعا گرفتاریهای سلب آزادی کننده رامی دانند واگر حکایاتی کوتاه وگذرادر باره اسارت ها وگرفتاریها وبندگی ها وبردگی هامی خواهی یاد آور شوی پس :

 

بشنوازنی چون حکایت می کند                از اسارتها شکایت می کند

 

روح ما درجسم نی باشد اسیر                   بندگان بی نواهریک امیر

 

بندگان بطن وفرج وسیم وزر                  سر بآخور برده اند مانند خر

 

جمع بسیاری اسیر عادتند                      مد گرا وخود نما در شهوتند

 

پیرو دین نیاکان خودند                       ظاهرا بعضی طرفدار مْدند

 

بت پرستانی بظاهرمسلمین                   خرقه پوشانی بنام مؤمنین

 

عده ای باشند اسیران خیال                        یک خیال فاسد وصدها مثال

 

مستقل اندر هوسها گشته اند                    مالک مال ونفسها گشته اند

 

عده ای باشند اسیر مرشدی                  پس بپرس از او چگونه خرشدی

 

عده ای آخوند اسیران مرید                  زین مرید وآن مراد ترسم شدید

 

عده ای باشند اسیران کتاب                  این کتاب وآن کتاب وصد خطاب

 

بین دریای کتب گم گشته اند                 سرنگون درشیره خم گشته اند

 

عده ای باشند اسیران نماز                  درنماز غفلت و وصفّ دراز

 

بانماز غفلت و وصف دراز                  دور شوی ازآن خدای بی نیاز

 

ویل برای این مصلین گفته حق            سهو وخذلان وریا شان درطبق

 

بنده یعنی بند فرمان خدا                    کزخداهرگزنمیگردد جدا

 

بنده فرمان حق آزاده است                درره آزادگی آماده است

 

بردگی ازکوری چشم دل است       پرده ها برچشم ودلها شامل است

 

وه چه خوش فرموده مولای کریم   درحجاب و پرده آن مرد علیم

 

پرده هرکس رابود برچشم وگوش   منصبغ گردد ازاو ادراک وهوش

 

ناید ازاشیاش رنگی در نظر         جز همان صبغی که دارد در بصر

 

پرده ها باشد زانواع کثیر            پرده عادات و طبع ناگزیر

 

پرده ناموس وشهوات و غضب          پرده آلات وآلات سبب

 

گرکریم برمثنوی بس کرده است      سیدی آنرامخمس کرده است

 

پرده هائی بس غلیظ و پر وبال       مرد وزن زآن پرده ها در انفعال

 

تا دم رفتن نمی یابد زوال             پرده های جسم واعراض ومثال

 

                 پرده های جوهر وطبع وخیال

 

هریکی راهم بود بیحد جهات        اندکی زین پرده ها یابند نجات

 

گویمت برترکنی گر التفات        پرده عقل وفؤاد است وحیات

 

                 پرده اسم ومسمّا وصفات

 

هریکی رارنگی همچون ماسبق     گرچه باشد آن که بالاتر ادقّ

 

منصبق زآن درک تو بریک نسق     مجملا هرچت که باشد غیر حق

 

                    پرده است وهست برچشمت طبق

 

تیره از رنگش کند ابصاررا          محتجب سازد زتو آن یا ر را

 

می نمایاند بتو  اغیار را               تا نسازی هتک این استار را

 

                         کی توانی دید آن اسرار را        

 

ادامه دارد

  نظرات ()
مطالب اخیر تراحم وپیشی گرفتن در حرم تراحم وپیشی گرفتن در حرم ابزار جادوگران تفسیر گوشی قضاوت کانال طتنجیه ماجرای طلوع وغروب طلسم ترجمه جامع الاحکام کاذب ضلالت
کلمات کلیدی وبلاگ