سما
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ سما
آرشیو وبلاگ
      اعتقادی (بنام خدا آزادی وبلاکهای ((طتنجیه )) برای خداست و بهیچ حزب وگروهی وابسته نیست . سما .)
ازترور زبانی وقلمی تا......... نویسنده: سما - جمعه ٢٦ خرداد ۱۳٩۱

   بنام خداوند هستی بخش وپاداش دهنده

ازترور زبانی وقلمی تا.........

                        إِنَّ بَدْءَ الْقِتَالِ اللِّطَام‏

کلام از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است یعنی همانا کشتن یکدیگر از سیلی زدن شروع می شودچون مقاله اقتلوا انفسکم عربی بود دوستان خواستند آن رابفارسی بنویسم گرچه بفارسی نوشتن برای من ساده ترست تا عربی چون زبان اصلی ما فارسی است وادبای زبان عرب ازانشای ما متوجه میشوند که تسلطی برانشای عربی ندارم پس مقصود رادرادامه مطلب یاد آور میشویم :

 

 


یکی از سیاستهای گروه دراین زمان این استکه چنگ بعبارت اقتلوا انفسکم زده اند بویژه متعلمینی که وارد میدان تعلیم وتعلم گشته اند گویا این افراد از تفسیر این آیات مبارکه الهام پذیر شده اند که یکی درسوره بقره آیه 54ودیگری سوره نساء آیه 66می باشد که در این دو آیه شریفه دستور به آقتلوا انفسکم رسیده یعنی خودتان یا یکدیگر را بکشید حال اگر کسی در میان این گروه رفت وآمد کند کم کم می فهمد که هرکس به اقتلوا انفسکم برمبنای معنائی که در دست دارند رفتارنکند جزو همج الرعاع است که پیرو هر صدادهنده ایست و بهر طرف باد بوزد حرکت می کند و بسبب روشنائی دانش روشن نشده است و به پایه جاویدی  پناه نگرفته است ورکن وثیق نزد آنان همان رکن رابع است که در مقاله رکن رابع چیست ؟ یا آور شده ایم اندورن آیه شریفه اول اشاره برکن سوم است چنانکه در کتاب کافی روایت شده است ازامام باقر علیه السلام درباره این عبارت آیه شریفه «وَلَو اَنَّهم فَعَلوا ما یُوعَظونَ به »درباره حضرت علی علیه السلام است که اگر امت پند هائی راکه درباره حضرتش بآنها شده بود بکارمی گرفتند برای آنها خیر بود وامام صادق علیه السلام درمورد اقتلوا انفسکم دراین قسمت آیه شریفه « وَ لَوْ أَنَّا کَتَبْنا عَلَیْهِمْ أَنِ اقْتُلُوا أَنْفُسَکُم‏ » می فرمایند  این کشتن نفس ها تسلیم شدن در برابر امام علیه السلام است و معنای « او اخْرُجُوا مِنْ دِیارِکُمْ »  یعنی بخاطر خشنودی امام علیه السلام از خانه هایتان خارج شوید پس اگر چنین دستوری از سوی رکن اول ودوم صادر می شد ما فَعَلُوهُ إِلاَّ قَلیلٌ مِنْهُم‏ بجز گروه اندکی از ایشان کسی این کار را انجام نمی دهد واگر اهل خلاف اندرزهائی را که درباره حضرت علی علیه السلام  بآنها شده بود انجام می دادند خیر برای آنها بود .

 

مطلب دیگر – گاهی میشود که قاتل ومقتول هردو در بهشتند چنانکه در مواردی هردو در جهنم اند  مثل محدودی که توبه کند و کشته شود و حد زننده ای که از طرف خدا باشد هردو در بهشتند واما دو مسلمان که برروی هم شمشیر بکشند هردو در جهنمند چون هردو قصد کشتن کرده اند چنانکه پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله فرموده اند :  إِذَا الْتَقَى الْمُسْلِمَانِ بِسَیْفَیْهِمَا عَلَى غَیْرِ سُنَّةٍ الْقَاتِلُ‏ وَ الْمَقْتُولُ‏ فِی النَّارِ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللَّهِ الْقَاتِلُ فَمَا بَالُ الْمَقْتُولِ قَالَ لِأَنَّهُ أَرَادَ قَتْلًا.پس همانا حضرت یوسف وبرادرانش همه اهل بهشتند با وجودیکه بقول خدای متعال در قرآن آیه 9سوره یوسف فتوای کشتن حضرت یوسف را دادند «اقْتُلُوا یُوسُفَ أَوِ اطْرَحُوهُ أَرْضاً یَخْلُ لَکُمْ وَجْهُ أَبیکُمْ وَ تَکُونُوا مِنْ بَعْدِهِ قَوْماً صالِحین‏» ولی برادران حضرت یوسف ازکارهائی که در حق حضرت یوسف انجام دادند توبه کردند وحضرت یوسف هم از آنها گذشت .

 

مطلب بعد – در دورانی که ما درآن قرار گرفته ایم قتال «اقتلوا انفسکم » در میان بعضی گروهها بوسیله زبان ها و قلم ها صورت می گیرد که آنرا ترور شخصیت می نامند واین کشتار بمراتب شدید تر وکاری تر از کشتار با اسلحه می باشد زیرا افراد ازدرون ازهم می پاشند مانند ایجاد استرس ونگرانی و وحشت وپریشانی وبی قراری وناآرامی وامثال اینها در دلها و خاطرها و خانواده ها و مناطق وشهرها تا اینکه تک تک بسبب غم وغصه از پادرمی آیند ومیمیرند که ظاهراً هیچ اسلحه ای بکار گرفته نشده وهیچ سمّی بهم نخورانیده اند گرچه زبان وقلمشان آب وغذارا در حق هم سمّ قتال می گرداند یک قاعده این است که اگر خواستی کسی را نابود کنی او را منصب بده تحویل بگیر بالاببر احترامهائی که شایسته او نیست برایش قائل شو جان ومال فدائی کن و سالها او را براین باور پرورش بده وگروه را خدمت گزار او گردان آنگاه یکبار همه رااز او سلب کن وبگیر و همه رابااو دشمن کن پس خود بخود طرف نابود می شود هیچ سلاحی کشنده ترازاین نیست به لاستیک ماشین بزنی راننده رامی کشد مگر اینکه طرف ازاول درمیان اهل ایمان باشد وقوی باشد گول این امور را نخورد یا عاقبت کار را بداند ومترصد آخر کارباشد که درآخرکار احساس راحتی کند شاهد بودم که شخصی را تکفیر کرده بودند وسالها منزوی بود پس از سالها تکفیر شده جدیدی 229 باو رسید وگفت جناب آقای 530 ما راهم تکفیر کردند او بی درنگ پاسخ داد حالا راحت شدی پس این گونه کشتار بدون خون ریزی ظاهری وبدون بکار بردن سلاح سرد وگرم صورت می گیرد گرچه گاهی هم بحملات وضرب وشتم منجرشده ومیشود که ما بی بهره ازآنهم نبوده ایم که اگر ادامه پیدا کند وکار باستفاده علنی از سلاح گرم ویا سرد گردد خود همین دلیل واضحی بربطلانشان خواهد بود چنانکه در روایات امامان معصوم علیهم السلام روشن است اما در باره امری که در آن گفتگو داریم در کتاب غیبت نعمانی روایت شده از امام حسین علیه السلام که فرمود : امری راکه انتظارش رامی کشید صورت نخواهد گرفت تا زمانی که افرادی از شما از افرادی دیگر بیزاری جویند ویکی در چهره دیگری آب دهان اندازد وبعضی از شما ها برکفر دیگری شهادت دهد و گروهی از شما گروه دیگر رالعنت نماید راوی عرض کرد درآن زمان خیری نخواهد بود امام حسین علیه السلام فرمودند تمام خیر درآن زمان است زیرا قائم ما (عجل الله فرجه الشریف) بپا می خیزد وهمه این ها رابرطرف می سازد .

 

مطلب بعد – باتوجه بمقاله رکن رابع چیست ؟ جمله « انا کتبنا » در آیه شریفه وَ لَوْ أَنَّا کَتَبْنا عَلَیْهِمْ أَنِ اقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ أَوِ اخْرُجُوا مِنْ دِیارِکُمْ ما فَعَلُوهُ إِلاَّ قَلیلٌ مِنْهُمْ وَ لَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُوا ما یُوعَظُونَ بِهِ لَکانَ خَیْراً لَهُمْ وَ أَشَدَّ تَثْبیتاً (نساء66)ارتباط بارکن اول ودوم وسوم چهارم دارد اما  در زمان غیبت امام علیه السلام مانند شب تاریکی است که قوم بنی اسرائیل مأمور شدند که بجان یکدیگر بیفتند چنانکه در آیه 54بقره می فرماید : وَ إِذْ قالَ مُوسى‏ لِقَوْمِهِ یا قَوْمِ إِنَّکُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَکُمْ‏ بِاتِّخاذِکُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلى‏ بارِئِکُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ‏ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ فَتابَ عَلَیْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ (54) درتفسیر استکه هرکس گوساله نپرستیده بود کسی راکه گوساله پرستیده بود می کشت پس توبه آنها بخاطرگوساله پرستی که در غیبت حضرت موسی  علیه السلام کرده بودند همین بود که همدیگر را بکشند پدر فرزندش را می کشت فرزند پدرش رامی کشت برادر برادرش رامی کشت مادر فرزندش رامی کشت وهرکس از میدان فرارمی کرد یا ازخودش دفاع می کرد که کشته نشود یا شمشیر راازدست می انداخت یا بررحمش ترحم می کرد توبه اش پذیرفته نبود تا اینکه خداوند بوسیله توسلشان بمحمد وآل محمد صلوات الله علیهم اجمعین برآنها ترحم نمود ودستور بخود داری از کشتار یکدیگر صادر گردید بعد از اینکه هفتاد هزار نفر دریک جا کشته شدند پس توبه آنها این بود ولی خداوند توبه ما را استغفار بازبان وپشیمانی دردل وقصد برنگشتن بسوی گناه قرار داده است  حال درسیاست بعضی مشاهده میشود که با ترور شخصیت یکدیگر بسبب زبان وقلم دشمن راازدستدرازی باسلاح گرم وسرد برآنها می رانند بخصوص که درشدت تقیه نیز بسر می برند و هرکس برآنها مسلط شود از او فرمانبرداری می کنند وبااووقدرت وسلطنت او مبارزه ظاهری نمی کنند مگر کسی که از زی آنها بیرون رود که خونش هدر است .

 

مطلب دیگر – شایسته است که بدانیم که دستور اقتلوا انفسکم دومعنی می دهد یکی اینکه خودکشی کنید ودیگر یکدگر رابکشید در اول قاتل ومقتول یکی است ودر معنای دوم قاتل غیر مقتول است مانند داستان یکدیگر کشی بنی اسرائیل واما حدیث مشهور موتوا قبل ان تموتوا مبهم است گرچه ظاهرش معنای اول رامی رساند ولی صحیح نیست که ممیت ومیت یک نفر باشند ومسلّم ممیت غیر از میت است ومراد انتحار وخود کشی نیست زیرا  امام صادق علیه السلام فرموده اند مَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ مُتَعَمِّداً فَهُوَ فِی نَارِ جَهَنَّمَ خَالِداً فِیهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لا تَقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ بِکُمْ رَحِیماً(النساء29) یعنی هرکس خود کشی کند پس او در آتش دوزخ جاوید می ماند خداوند در قرآن فرموده خودکشی نکنید همانا خداوند بشما مهربان است پس میراننده غیر از کسی است که میمیرد همانطور که امام علیه السلام فرموده باشد موتوا ممیت خود اوست علیه السلام تا اینکه امر بایادی آن حضرت می رسد وموتوا قبل ان تموتوا یعنی توبوا قبل ان تموتوا پس هرکس بمیرد قبل از فرا رسیدن مرگ جسمانی خداوند او رازندگانی جاوید وپاکیزه ای می دهد که خود این امر تولدی اخروی محسوب می شود پس هر کس نزد امامان ستم پیشه بمیرد بدبختی است دردوزخ که نمیمیرد ونه زنده می شود اما کسی که تزکیه نفس کرده باشد ونام پروردگارش رابا ذکر صلوات سرلوحه کند رستگار خواهد شد اللهم صل علی محمد وآل محمد .

     بسم الله الرحمن الرحیم 

 

توبه کردم که دگر توبه بیجا نکنم 

 

توبه نزد بشر عاجز ورسوانکنم

 

توبه نزد همگان محض سیاست باشد

 

دیگر از جرم گروه سانحه امضا نکنم

 

شرم باشد که بشر نزد بشر توبه کند

 

توبه جز نزد خدا خالق یکتا نکنم

 

طلب دین زره جنگ وجدل زندقه است

 

درطلب جنگ وستیز فتنه ودعوا نکنم

 

حقه ومکروفریب شیوه بازار زمان

 

بهر بازار ستم با کسی سودا نکنم

 

فاش گویم سخن از دل نه بسان دغلان

 

همچواحمد بجهان حامدی پیدانکنم

 

این همه زخم که از چشم حسودان دیدم

 

بهر درمان بجز ازعشق مداوا نکنم

 

بسی رنج بردم در این سال سی

 

زتیر زبان کشته گشتم بسی

 

بعزلت مرا این ستم آزمود

 

رها بودم از شر هر ناکسی

 

مرا داده خداوند غزت وجاه

 

اگز دشمن شده از سی بپنجاه

 

حسودان فتنه ها کردند سر راه

 

حفیر چَه بُوَد خود در ته چاه

 

 

 

 

 

        

 

 

 

     

 

 

 

   

 

 

 

 


  نظرات ()
مطالب اخیر تراحم وپیشی گرفتن در حرم تراحم وپیشی گرفتن در حرم ابزار جادوگران تفسیر گوشی قضاوت کانال طتنجیه ماجرای طلوع وغروب طلسم ترجمه جامع الاحکام کاذب ضلالت
کلمات کلیدی وبلاگ