سما
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ سما
آرشیو وبلاگ
      اعتقادی (بنام خدا آزادی وبلاکهای ((طتنجیه )) برای خداست و بهیچ حزب وگروهی وابسته نیست . سما .)
بمناسبت نبش قبر حجر ابن عدی نویسنده: سما - شنبه ٢۸ اردیبهشت ۱۳٩٢

                    بسم الله الرحمن الرحیم

              بمناسبت نبش قبر حجر ابن عدی

این مقاله جهت آرامش خاطر دوستانی که از جریان نبش قبر حجر بن عدی نگران شده اند یا داشت می شود هرکس مطلبی دیگر وبهتری یا پرسشی داشت می تواند درنظر خواهی ارائه دهد تا یاد داشت شود

 

 

 

 

                            


شخصیت حجر بن عدی از دیدگاه رسول خدا صلی الله علیه وآله وامیرالمؤمنین علیه السلام وحسنین سلام الله علیهما در جهان شیعه روشن است و جنایت معاویه در مرج العذراء زبان زد همگانست ونیاز بتکرار دراین مقاله نیست با گذشت ازاینکه هرخبر احتمال راست بودن ودروغ بودن رامی دهد و انسان دانا وعاقل شیعه هرگز پیرو اخبار احتمالیه نمی شود جهت توضیح بیشتر گفته میشود که مسأله بیرون آوردن جسد حجربن عدی وتازه بودن جسد نمی تواند راست باشد زیرا باعقائد قرآن وعترت سازگار نیست چراکه کمترین سخن این است که سالم بیرون آمدن جسد از قبر ملاک ایمان و یا کفر کسی نیست وبرتر ازاین سخن این است که خداوند را راستگوترین راستگوها بدانیم ومبالغه واغراق و مجاز گوئی در سخن او واولیاء او روانیست پس او که در قرآن می فرماید وَ لا تَحْسَبَنَ‏ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون‏ یعنی مبادا گمان کنید که کسانی که در راه خدا کشته شده اند مردگانی هستند بلکه آنها زنده اند نزد پروردگارشان روزی داده میشوند  ومعلوم است که غیر از اجساد واجسام شهدا سایر خوابیدگان درگورستان واقعا مرده اند واجساد واجسام آنها دستخوش حوادث طبیعی وتجاوز خلق می گردد وچه بسا شرایطی اقتضا کند که سالم هم بمانند چنانکه خداوند پس از غرق شدن فرعون در رود نیل در قرآن  درباره نگه داشتن بدن فرعون فرموده است :   فَالْیَوْمَ نُنَجِّیکَ بِبَدَنِکَ لِتَکُونَ لِمَنْ خَلْفَکَ آیَةً وَإِنَّ کَثِیرًا مِنَ النَّاسِ عَنْ آیَاتِنَا لَغَافِلُونَ یعنی ای فرعون امروز ما  بدن ترا رهائی می بخشیم تا نشانه ای برای آیندگان تو باشد وهمانا بیشتر مردم از نشانه های ما غافلند وهمچنین درباره دو فرعون این امت در حدیث طولانی مفضل آمده است که حضرت مهدی عجل الله فرجه دستور می فرمایند که أَخْرِجُوهُمَا فَیُخْرَجَا غَضَّیْنِ طَرِیَّیْنِ لَمْ تَتَغَیَّرْ خِلْقَتُهُمَا وَ لَمْ تُشْحَبْ أَلْوَانُهُمَا یعنی بعد از هزاران سال بدن این دوفرعون صحیح وسالم وتر وتازه ازقبر بیرون آورده می شود بطوریکه عده ای بآنها ایمان می آورند اما در باره بدن مبارک حضرات پیامبروامامان علیهم السلام روایاتی درکتب مصادر شیعه آمده است که یکی ازآنها این است :  عن أبى عبد الله علیه السلام قال: ما من نبی و لا وصى یبقى فی الأرض بعد موته أکثر من ثلاثة أیام‏ حتى ترفع روحه و عظمه و لحمه الى السماء، و انما تؤتى مواضع آثارهم و یبلغهم السلام من بعید و یسمعونهم فی مواضع آثارهم من قریب.یعنی امام صادق علیه السلام فرموده اند : هیچ پیامبر ووصی پیامبری نیست که پس از وفاتش بیش از سه روز در زمین باقی بماند مگر اینکه روحش و استخوانش وگوشتش بسوی آسمان بالا می رود و همانا جایگاه نشانه هایشان زیارت می شود وسلام از دور بآنها می رسد وازجایگاههائی که نشانه آنهاست سلام بآنها شنوانیده می شود بامثال این حدیث شرف و صریح آیات قرآنی که مختصر توجهی کنیم می یابیم که هیچ جسدی درهیچ قبری از قبور پیامبران وامامان وشهدا وجود ندارد و قداست مشاهد مشرفه واماکن متبرکه بخاطر همان است که در این حدیث دیدیم ودرزیارت جامعه ائمة المؤمنین از قبور امامان تعبیر بعقوة مُغَیَّبه آورده شده یعنی این اماکن بخاطر این قداست دارد که جایگاه پنهان شدن حجت خداست نه اینکه نعوذ بالله حجت خدا درآنجا خوابیده باشد تا دشمن بتواند بجسد شریفش دست پیدا کند بلکه او زنده است وازجمله عند ربهم یرزقون است واز فوق عرش زواری راکه جایگاه پنهان شدنش رازیارت می کنند می نگرد وبرای آنها دعا می کند و همچنین اِعمال کینه و دشمنی حرامزادگان رامشاهده می کند واو وملائکه آنها را لعنت می کنند درست براین دیوانگان که نبش قبر می کنند همان مثال گِل روی آفتاب مالیدن صدق می کند پس شیعه برایش قبر پیامبرصلی الله علیه وآله وقبر امیرالمؤمنین علیه السلام  وقبر امام رضاعلیه السلام  و قبرستان بقیع وسایر مشاهد مشرفه همه یکسانست باچشم بصیرت قرآنی نوری راکه ازعرش تا فرش براین اماکن متبرکه می تابد با دید قرآنی مشاهده می کند و با اولیاءش راز و نیازمی کندوحجرابن عدی حتی مانند سلمان جزو اهل بیت معرفی نشده  وبکمال نرسیده بود وحتی بعضی کوشش می کنند تا او را تبرئه کنند ومی گویند  اشتباه شده دراینکه او جزو کسانی باشد که بامام حسن مجتبی علیه السلام جسارت کرد و گفت : السلام علیک یا  مذل المؤمنین  و حال آنکه قرائن و شرایط تاریخ این جسارت او را و عدم کمالش را تآیید می کند 

 

تا نیاید اعتقاد حق بدل                           دائما باشی اسیر خاک وگِل 

ذکر تو اصوات بی معنا بود                    کرده هایت حرکت بی جابود 

چونکه آید اعتقاد حق بدل                       تا ابد مشعل بداری مشتعل 

بی مشقت ذکر سبحان می کنی               بی تکلف کار یزدان می کنی 

ادامه دارد   

 

 

 

  نظرات ()
مطالب اخیر تراحم وپیشی گرفتن در حرم تراحم وپیشی گرفتن در حرم ابزار جادوگران تفسیر گوشی قضاوت کانال طتنجیه ماجرای طلوع وغروب طلسم ترجمه جامع الاحکام کاذب ضلالت
کلمات کلیدی وبلاگ